JULIÀ REIG RIBÓ

Julià Reig Ribó (1911–1996) va néixer el 5 de desembre del 1911 a la vila de Sant Julià de Lòria. Va ser conseller general de les Valls d’Andorra del 1948 al 1959, i fou elegit síndic general (1960-1966) i reelegit posteriorment (1966-1978). Durant el seu mandat promogué la creació de la Seguretat Social (1966) i l’obertura del país a l’exterior. Va realitzar una sèrie de reformes, entre les quals cal destacar el decret dels Coprínceps (1981), que desembocà anys més tard en la primera Constitució del Principat d’Andorra (1993).

En l’àmbit industrial dirigí l’empresa familiar Tabacs Reig, fundada el 1880, pel seu avi Rafael Reig Sans. Fundà el 1956 Banca Reig, i en fou president fins la seva mort, el 1996..

La Fundació Julià Reig pren aquest nom en honor de Julià Reig Ribó. Una fundació és un patrimoni adscrit a una finalitat i sol ésser, com en aquest cas, una obra i uns diners que els patrons donen desinteressadament a una causa o finalitat d’interès general. Constituir i dotar de mitjans una fundació d’aquestes característiques forma part del que Julià Reig Ribó entenia com a “encaix d’un empresari dins la comunitat i la societat en què aquest desenvolupa la seva activitat”. Així ho han entès els seus successors i aquest és l’esperit que volen que regeixi la seva activitat, la de ser emprenedors també en accions d’interès general.