ESCORIHUELA, Isidre i DE LA PARTE, Isabel (2004): Famílies, 20 maneres de viure

Amb aquest estudi, Isidre Escorihuela i Isabel de la Parte varen aproximar-se a la complexitat de les formes familiars de l’Andorra del segle xx i conèixer amb quina percepció de la família s’afronta el segle xxi.

Isabel de la Parte copsa en el seu estudi la realitat diversa que ens envolta a partir de vint maneres diferents de viure la família a través dels retrats que el fotògraf Isidre Escorihuela va extreure de les paraules de les persones retratades.

Juntament amb el retrat, es relata una breu història familiar on les persones expressen les seves creences, les seves estratègies i els seus sentiments. D’aquesta manera s’estableix un diàleg entre els autors i les vint famílies protagonistes. Acompanyant tot això, hi ha quatre articles realitzats per antropòlegs que mostren la universalitat de la família i la seva significació social i cultural més enllà dels lligams biològics.

Isidre Escorihuela Magrinyà és fotògraf i duu a terme tasques com a tècnic a l’Arxiu Nacional d’Andorra.

Isabel de la Parte Cano és antropòloga i treballa en la recerca en l’àmbit de la casa, la família i la comunitat en la societat rural de muntanya.

La publicació del llibre Famílies, 20 maneres de viure del fotògraf Isidre Escorihuela i l’antropòloga Isabel de la Parte va tenir molta incidència social, sobretot a les escoles, des d’on ens van arribar moltes demandes per poder gaudir d’aquest material per a les seves classes.

Així, per aquest motiu i per la voluntat que la Fundació Julià Reig té de difondre tots els treballs en els quals col·labora, el patronat va decidir fer una exposició itinerant d’aquest treball fotogràfic i antropològic per totes les parròquies i al Pas de la Casa convençuts del seu gran interès social. L’exposició es va poder veure del setembre 2005 al juny 2006.

Documents adjunts: