ESCORIHUELA, Isidre i DE LA PARTE, Isabel (2004):
Famílies, 20 maneres de viure

Amb aquest estudi Isidre Escorihuela i Isabel de la part es van aproximar a la complexitat de les formes familiars de l’Andorra de segle XX i a conèixer amb quina percepció de la família s’afronta el segle XXI.

Isabel de la Part reflecteix en el seu estudi la realitat diversa del nostre entorn, a partir de vint maneres diferents de viure la família, a través dels retrats que el fotògraf Isidre Escorihuela va extreure de les paraules de les persones retratades.

Al costat de el retrat es relata una breu història familiar en la qual les persones expressen les seves creences, les seves estratègies i els seus sentiments. D’aquesta manera s’estableix un diàleg entre els autors i les vint famílies protagonistes. I acompanyant tot això, hi ha quatre articles d’antropòlegs que mostren la universalitat de la família i el seu significat social i cultural més enllà dels vincles biològics.

Isidre Escorihuela Magrinyà és fotògraf i treballa com a tècnic a l’Arxiu Nacional d’Andorra.

Isabel de la Part Cano és antropòloga i treballa en la recerca en l’àmbit de la casa, la família i la comunitat en la societat rural de muntanya.

La publicació d’el llibre Famílies, 20 maneres de viure va tenir molta incidència social, sobretot a les escoles des d’on ens van arribar moltes peticions per poder disposar d’aquest material per a les seves classes.

Per aquest motiu, i per la voluntat de Reig Fundació de difondre tots els treballs en els quals col·labora, el Patronat va decidir fer una exposició itinerant d’aquest treball fotogràfic i antropològic per totes les parròquies ia El Pas de la Casa, convençuts el seu gran interès social. L’exposició es va poder veure de setembre 2005 a juny 2006.